ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Email επικοινωνίας: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 

Ονοματεπώνυμο: Βασιλική Γιωτσίδη

Ιδιότητα στο Πάντειο: Επίκουρη Καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας  

Μαθήματα & Διαλέξεις             

Υπεύθυνη μαθημάτων για το έτος 2020-2021 

1.  Υπεύθυνη μαθήματος «Θετική ψυχολογία: Εφαρμογές» (χειμερινό, Ειδίκευση «Θετική Ψυχολογία»)

2.  Υπεύθυνη μαθήματος «Σεμινάριο II: Βιωματικό Εργαστήριο Εφαρμογής της Θετικής Ψυχολογίας» (εαρινό, Ειδίκευση «Θετική Ψυχολογία»)

3.  Υπεύθυνη επόπτρια μαθήματος: Διπλωματική εργασία Ειδίκευσης "Θετική Ψυχολογία"

Διαλέξεις στο πλαίσιο των μαθημάτων: 

1. "Εισαγωγή στη Θετική ψυχολογία: Θεωρία και Έρευνα" 

2. "Ψυχολογική ροή, κινητοποίηση και θετική αντιμετώπιση της αντίστασης στην αλλαγή: Θεωρία και έρευνα"

3. "Ψυχολογική ροή, κινητοποίηση και θετική αντιμετώπιση της αντίστασης στην αλλαγή: Εφαρμογές"

4. Παρουσίαση και αξιολόγηση εργασιών φοιτητών στο μάθημα "Θετική Ψυχολογία: Θεωρία και Έρευνα"

5. "Εισαγωγή στο Βιωματικό Εργαστήριο Εφαρμογής της Θετικής Ψυχολογίας"

6. "Εφαρμογές της θετικής ψυχολογίας σε κλινικά πλαίσια" 

7. Παρουσίαση και αξιολόγηση εργασιών φοιτητών στο μάθημα "Σεμινάριο II: Βιωματικό Εργαστήριο Εφαρμογής της Θετικής Ψυχολογίας"

8. "Κλινικές θετικές παρεμβάσεις: Συστηματικές ανασκοπήσεις και μετααναλύσεις" στο μάθημα "Μεθοδολογία Έρευνας"

Οργάνωση προσκεκλημένης διάλεξης: "Κίνητρα, Ψυχολογικές Ανάγκες και Διαπροσωπικό Κλίμα ως Παράγοντες της Λειτουργικότητας και Ψυχικής Ευεξίας των Μαθητών και Φοιτητών", Μίχου Αικατερίνη Αλίκη, Graduate School of Education, Bilkent University

 

Σπουδές

 

2011, Διδακτορικό Δίπλωμα (Ph.D), Τμήμα Ψυχολογίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Σπουδών. 


1998-2000, Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης, ΠΜΣ «Κοινωνικός Αποκλεισμός και Μειονότητες» (Κατεύθυνση Ψυχολογίας), Τμήμα Κοινωνιολογίας  & Τμήμα Ψυχολογίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Σπουδών.

1996–1997, Master of Arts (M.A.) in Counselling Psychology, University of Sussex & University of Brighton, UK (Πράξη ΔΙΚΑΤΣΑ: 25 1-1459

 

1996-1997, Certificate in Psychodynamic Counselling, Department of Counselling & Psychotherapy, University of Sussex (UK)


1991-1996,    Πτυχίο Ψυχολογίας, Πρόγραμμα Ψυχολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ)

Ερευνητικά ενδιαφέροντα

  • Προστατευτικοί παράγοντες ψυχικής υγείας, προσωπική και συλλογική ευημερία, μετατραυματική ανάπτυξη, προσωπική ανάπτυξη και λειτουργικότητα 

  • Έρευνα και εφαρμογές της θετικής ψυχολογίας στην κλινική ψυχολογία, την οικογένεια και την εκπαίδευση 

  • Παράγοντες ψυχικής αλλαγής, κοινοί θεραπευτικοί παράγοντες και θεραπευτική σχέση

  • Αξιολόγηση θεραπευτικής διαδικασίας και θεραπευτικού αποτελέσματος

  • Σύγχρονες προσεγγίσεις και μορφές οργάνωσης της πρόληψης, της κλινικής φροντίδας και της ψυχοκοινωνικής επανένταξης

  • Κλινική έρευνα και παρέμβαση στην ψυχοδυναμική, ψυχοσωματική, οικογενειακή και διαπολιτισμική ψυχοθεραπευτική προσέγγιση

  • Πρόληψη και αντιμετώπιση των εξαρτήσεων και της αυτοκαταστροφικής / αυτοκτονικής συμπεριφοράς 

Επαγγελματική εμπειρία (ενδεικτικά)

Σεπτέμβριος 2020 - σήμερα: Επίκουρη Καθηγήτρια (με θητεία) στο γνωστικό αντικείμενο «Κλινική Ψυχολογία» (ΦΕΚ 1070/τ.Γ'/13-07-2020), Τμήμα Ψυχολογίας, Σχολή Κοινωνικών Επιστημών, Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Σπουδών 

Αύγουστος 2006 –Σεπτέμβριος 2020: Κλινικός Ψυχολόγος, Μόνιμη Υπάλληλος σε θέση ΠΕ ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ (ΦΕΚ 272/31-08-2006), Κέντρο Ψυχικής Υγείας Κορυδαλλού, ΨΝΑ «Δρομοκαϊτειο».

Σεπτέμβριος 2011-Σεπτέμβριος 2020: Διδάσκουσα προπτυχιακών και μεταπτυχιακών μαθημάτων στο Τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστήμιου, στο Τμήμα Νοσηλευτικής, το Τμήμα Εργοθεραπείας και το Τμήμα Προσχολικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ), στο Παιδαγωγικό Τμήμα της Ανωτάτης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Υγείας, στο Gulielmo Marconi University (Rome, Italy) και σε ιδιωτικά κολλέγια. 

Νοέμβριος 2016 – Μάιος 2020: Κλινικός Ψυχολόγος, Μόνιμη Υπάλληλος με απόσπαση (ΔΑΑΔ/48057/04-11-2016) σε θέση ΠΕ ΨΥΧΟΛΟΓΩΝ με Α΄ Βαθμό, στη Β’ Ψυχιατρική Κλινική - Ιατρική Σχολή ΕΚΠΑ, ΠΓΝ «ΑΤΤΙΚΟΝ

2018-2019: Κλινική εποπτεία υποχρεωτικής πρακτικής άσκησης φοιτητών του Διαπανεπιστημιακού-Διατμηματικού ΠΜΣ «Συμβουλευτική Ψυχολογία και Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση, την Υγεία, την Εργασία» του ΕΚΠΑ & του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης

9/2017 - 8/2019: Ερευνήτρια & εκπαιδεύτρια στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+, Strategies to Utilize and Cultivate positive Characteristics & Employability Skills in Schools (SUCCESS), σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Θετικής Ψυχολογίας (ΕΕΘΕΨΥ). 

1/6/2012- 31/12/2015: Ερευνήτρια στο ερευνητικό έργο ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ ΙΙΙ της Επιτροπής Ερευνών της Ανωτάτης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, με τίτλο Design, Implementation and Evaluation of Blended Learning Scenarios in a Teacher Training Context. Accommodating their Individual Psychological Characteristics (BleSTePsy), Παιδαγωγικό Τμήμα, ΑΣΠΑΙΤΕ

1/3/2003 – 30/9/2006: Ερευνήτρια στην Ευρωπαϊκή έρευνα με τίτλο: «Health and Social Care Services for People with Disabilities: Indicators of Quality Standards», της ΕΚΨ&ΨΥ, που αφορούσε στον καθορισμό κριτηρίων και δεικτών ποιότητας παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας

20/2/1998-5/9/2005: Ψυχολόγος-Ερευνήτρια, Υπεύθυνη Τομέα Μείωσης της Ζήτησης (Demand Reduction Section), Εθνικός Εμπειρογνώμων και Εκπρόσωπος της Ελλάδας σε θέματα εξαρτήσεων, Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Πληροφόρησης για τα Ναρκωτικά (Ε.Κ.ΤΕ.Π.Ν) του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγιεινής (Ε.Π.Ι.Ψ.Υ.), Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Αθηνών. Διευθυντής: Κ. Στεφανής, Καθηγητής Ψυχιατρικής.  

1/2/2000-5/9/2005: Συντονίστρια στην Ελλάδα και ερευνήτρια στο ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα «European-Drug Addiction Prevention (EU-DAP)»,  στην ευρωπαϊκή έρευνα αξιολόγησης θεραπείας «TREAT 2000» (Treatment systems Research on European Addiction Treatment), στο ερευνητικό έργο EQUAL με τίτλο: «Πανελλήνια έρευνα για την απασχολησιμότητα των απεξαρτημένων ή/και υπό απεξάρτηση ατόμων»
Οκτώβριος 2001 - Ιούνιος 2006: Κλινικός Ψυχολόγος στη Μονάδα Ψυχαναλυτικής Ψυχοθεραπείας, Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Ενηλίκων, Εταιρεία Κοινωνικής Ψυχιατρικής και Ψυχικής Υγείας (Διευθυντής: Καθηγητής Παναγιώτης Σακελλαρόπουλος).

27/7/2004 – 6/10/2006: Ιδιώτης Ψυχολόγος, Ψυχοδυναμική/ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεία ενηλίκων και εφήβων, γονέων και ζεύγους.

Αντιπροσωπευτικές δημοσιεύσεις

Papadopoulou, A., Efstathiou, V., Yotsidi, V., Pomini, V., Michopoulos, I., Markopoulou, E.,Papadopoulou, M., Tsigaropoulou, E., Kalemi, G., Tournikioti, K., Douzenis, A., & Gournellis. R. (2021). Suicidal ideation during COVID-19 lockdown in Greece: Prevalence in the community, risk and protective factors. Psychiatry Research. 113713. https://doi: 10.1016/j.psychres.2021.113713

Σταλίκας, Α., Γιωτσίδη, Β., & Καρακασίδου, Ε. (Επιμ.) (2020). Κατακτώντας την Ευημερία: Θετικές παρεμβάσεις, τεχνικές και βιωματικές ασκήσεις. Αθήνα: Εκδόσεις Τόπος.

Yotsidi, V. (2020). The integration of positive psychology in the clinical milieu: Conceptual, empirical and practical implications in the mental health care. Psychology: The Journal of the Hellenic Psychological Society, 25(1), 94-114. https://doi.org/10.12681/psy_hps.25363.

 Ferentinos, P., Yotsidi, V., Porichi, E., Douzenis, A., Papageorgiou, C., & Stalikas, A. (2019). Well-being in patients with affective disorders compared to non-clinical participants: a multi-model evaluation of the Mental Health Continuum-Short Form. Journal of Clinical Psychology. 1–28. https://doi.org/10.1002/jclp.22780

Yotsidi, V., Stalikas, A., Pezirkianidis, C., & Pouloudi, M. (2018). The relationships between client resistance and attachment to therapist in psychotherapy. Journal of Contemporary Psychotherapyhttps://doi.org/10.1007/s10879-018-9406-y

Yotsidi, V. & Kounenou, K. (2018). Experiences of mental health service users on their empowerment and social integration in the community. European Journal of Counselling Psychology, 7(1), 165–180. doi:10.5964/ejcop.v7i1.147.

Yotsidi, V., Pezirkianidis, C., Karakasidou, E., & Stalikas, A. (2018). The Client Attachment to Therapist Scale (CATS) in a Greek clinical population: a validation study. Open Journal of Medical Psychology, 7, 59-81. doi.org/10.4236/ojmp.2018.74006.

Yotsidi, V., Bohtsou, V., Kroupi, K., Pouloudi, M., & Fragkouli, A. (2018). What Makes the Difference? Community mental health providers’ and users’ perceptions on dealing with the crisis in Greece. Journal of Psychosocial Rehabilitation and Mental Health, 1-13. doi: 10.1007/s40737-018-0106-4.

Yotsidi, V., Kourmousi, N., Dermitzaki, E., Pezirkianidis, C., & Kounenou K. (2018). “Add flow to the fire”: Flow and hope as a shield against burnout of fire service workers. Psychology9, 1291-1305. doi: 10.4236/psych.2018.96079.  

Γιωτσίδη, Β. (2013). Η αντίσταση στην ψυχοθεραπεία: θεωρία, έρευνα και κλινικό έργο. Αθήνα: Εκδόσεις Τόπος [ISBN: 978-960-499-075-7].  

Faggiano, F. Vigna-Taglianti, F., Burkhart, G., Bohrn, K., Cuomo, L., Gregori, D.,  Panella, M., Scatigna, M., Siliquini, R., Varona, L., van der Kreeft, P. Vassara, M., Wiborg, G., Galanti, M.L., & EU-Dap Study Group [: Zunino B., Vitale L., Coppens E., Weyts Y., Melero J.C., Perez T., Yotsidi V., Richardson C., Kyriakidou M., Lindahl A.M.] (2010). The effectiveness of a school-based substance abuse prevention program: 18-month follow-up of the EU-Dap cluster randomized controlled trial. Drug and Alcohol Dependence, 108, 56–64. https://doi.org/10.1016/j.drugalcdep.2009.11.018

Holscher, F., Reissner, V., Di Furia, L. Room, R., Schifano, F., Stohler, R., Yotsidi, V., & Scherbaum, N. (2010). Differences between men and women in the course of opiate dependence: is there a telescoping effect? European Archives of Psychiatry and Clinical Neuroscience260(3), 235-241. https://doi.org/10.1007/s00406-009-0053-x

Βιογραφικό