ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

 

Email επικοινωνίας: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

 

Γενικά στοιχεία: Καρακασίδου Ειρήνη, Συνεργαζόμενο Επιστημονικό Προσωπικό στο τμήμα Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών (Πρόγραμμα ΕΣΠΑ).

 

Ιδιότητα: Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια, Πάντειο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών.

 

Σπουδές



Οκτώβριος 2019- Σήμερα: Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια. Πάντειο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Επιβλέπων καθηγητής: Αναστάσιος Σταλίκας

Υπότροφος ΙΚΥ

 

Απρίλιος 2013-Ιανουάριος 2018: Διδάκτωρ Ψυχολογίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Θέμα διατριβής: Υλοποίηση Προγράμματος Εκπαίδευσης στην Αυτοσυμπόνια και Εφαρμογή του σε Ομαδικό Πλαίσιο. Επιβλέπων καθηγητής: Αναστάσιος Σταλίκας. Βαθμός: Άριστα

 

Σεπτέμβριος 2013-Ιούνιος 2017: Τετραετές Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στην Υπαρξιακή Ψυχοθεραπεία και Συμβουλευτική. ¨Γίγνεσθαι¨, Ελληνική Εταιρεία Υπαρξιακής Ψυχολογίας

 

Ιανουάριος 2011-Νοέμβριος 2012: Διετές μετεκπαιδευτικό σεμινάριο: Θεραπείες συμπεριφοράς των διαταραχών άγχους. Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγιεινής (Ε.Π.Ι.Ψ.Υ.), Α΄ Ψυχιατρική Κλινική του Πανεπιστημίου Αθηνών-Μονάδα Θεραπείας της Συμπεριφοράς & Σεξουαλικών διαταραχών. Μονάδα Θεραπείας Συμπεριφοράς του Ελληνικού Κέντρου Ψυχικής Υγιεινής και Ερευνών.

 

Σεπτέμβριος 2009-Ιούλιος 2012: Μεταπτυχιακό πρόγραμμα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού-κατεύθυνση: Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών (Αθλητική Ψυχολογία), Τμήμα Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Βαθμός πτυχίου Άριστα.



2008:  Πτυχιούχος τμήματος Ψυχολογίας Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών. Άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ψυχολόγου.

 

Ερευνητικά ενδιαφέροντα

 

Κλινική Ψυχολογία (ψυχοπαθολογία, διαγνωστικά κριτήρια, αγχώδεις διαταραχές, συναισθηματικές διαταραχές), Συμβουλευτική Ψυχολογία (γενικές αρχές, ειδικοί πληθυσμοί, σχολείο και οικογένεια),  Θετική Ψυχολογία (αυτοσυμπόνια, ευτυχία, ενσυνειδητότητα, θετικές παρεμβάσεις, θετική εκπαίδευση), Ψυχοθεραπεία (Γνωστικοσυμπεριφοριστική προσέγγιση, Υπαρξιακή Ψυχοθεραπεία, Βιωματική ψυχοθεραπεία, ψυχοεκπαίδευση), Αθλητική Ψυχολογία (θετικά συναισθήματα, ψυχολογική ροή, αγωνιστική απόδοση, άγχος, ψυχολογικά προγράμματα προετοιμασίας αθλητών υψηλού επιπέδου)

 

Επαγγελματική εμπειρία (ενδεικτικά)

   

Σεπτέμβριος 2020-Σήμερα: Συνεργαζόμενο Επιστημονικό Προσωπικό στο Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών (Πρόγραμμα ΕΣΠΑ).

Υπεύθυνη διδασκαλίας μαθημάτων:Βασικές Δεξιότητες Συμβουλευτικής Ψυχολογίας

Συμβουλευτική Ψυχολογία στην Οικογένεια και το Σχολείο

Συμβουλευτική Ψυχολογία σε Ειδικούς Πληθυσμούς

 

Οκτώβριος 2019-Σήμερα:Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και συντονισμού Ευρωπαϊκών έργων στην Ελληνική Εταιρεία Θετικής Ψυχολογίας.

 

Δεκέμβριος 2020-Σήμερα: Συμμετοχή στο Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Πρόγραμμα «VRAILEXIA - Partnering Outside the Box: Digital and Artificial Intelligence Integrated Tools to Support Higher Education Students with Dyslexia» (χρηματοδοτούμενο από το Erasmus+) ως μέλος της ομάδας του Παντείου Παν/μίου.

 

Δεκέμβριος 2020-Σήμερα: Συμμετοχή στο Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Πρόγραμμα OVERCOME “Positive Career Guidance for Low Skilled Adults” (χρηματοδοτούμενο από το Erasmus+) ως μέλος της ομάδας της Ε.Ε.ΘΕ.ΨΥ.

 

Ιανουάριος 2018 – Ιανουάριος 2020: Συμμετοχή στο Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Πρόγραμμα SAFER (χρηματοδοτούμενο από την ΕΕ-Πρόγραμμα Justice) σε συνεργασία με επιστημονικούς φορείς από Κύπρο, Ιρλανδία, Ιταλία και Λιθουανία με στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού σε θέματα έμφυλης βίας και την δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού για την μετάδοση τέτοιων ζητημάτων σε σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. 

 

Σεπτέμβριος 2016-Σεπτέμβριος 2018: Συμμετοχή στο Ευρωπαϊκό Ερευνητικό Πρόγραμμα HOPEs: Ευτυχία, Αισιοδοξία, Θετικότητα και  Ήθος στα σχολεία (χρηματοδοτούμενο από το Erasmus+) σε συνεργασία με επιστημονικούς φορείς από Κύπρο, Ιρλανδία και Μάλτα με στόχο την ανάπτυξη και υλοποίηση νέων προσεγγίσεων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ενισχύοντας τους εκπαιδευτικούς στην προσπάθειά τους να εγκλιματιστούν στις σύγχρονες τάσεις και να αναπτυχθούν επαγγελματικά και προσωπικά.

 

Μάρτιος 2017- Ιανουάριος 2019: Ψυχολόγος στο MDA Ελλάς, σωματείο για τη φροντίδα ατόμων με νευρομυϊκές παθήσεις (15 ώρες εβδομαδιαίως, ατομικές συνεδρίες με ασθενείς και φροντιστές).

 

Οκτώβριος 2015-Ιούνιος 2020: Συνεργάτης ΑΝΟ Αργυρούπολης, τμήμα κολύμβησης (Αθλητική Ψυχολόγος, εβδομαδιαίες συναντήσεις με αθλητές, ηλικίας 13-18 ετών).



Αντιπροσωπευτικές δημοσιεύσεις

   

Karakasidou, E., Raftopoulou, G., Pezirkianidis, C., & Stalikas, A. (2021). Validity, Reliability and Factorial Structure of the Self Compassion Scale-Youth Version in the Greek Population. Psychology, 12(04), 536-553

 

Karakasidou, E., Raftopoulou, G., & Stalikas, A. (2020). Investigating differences in self-compassion levels: effects of gender and age in a Greek adult sample. Psychology: the Journal of the Hellenic Psychological Society25(1), 164-177.

 

Karakasidou, E., Raftopoulou, G., Daoultzis, K., & Kanellakis, K. (2020). Physical Exercise as the Spice of Life: The Impact of Regular Exercise on Anxiety and the Meaning of Life in Diabetes, Psoriasis, and Heart Disease Patients. Psychology11(12), 2081-2102.

 

Pezirkianidis, C., Karakasidou, E., Stalikas, A., Moraitou, D., & Charalambous, V. (2020). Character strengths and virtues in the Greek cultural context. Psychology: the Journal of the Hellenic Psychological Society25(1), 35-54.

 

Athanasakou, D., Karakasidou, E., Pezirkianidis, C., Lakioti, A., & Stalikas, A. (2020). Self-Compassion in Clinical Samples: A Systematic Literature Review. Psychology, 11, 217-244.

 

Mantelou, A., & Karakasidou, E. (2019). The Role of Compassion for Self and Others, Compassion Fatigue and Subjective Happiness on Levels of Well-Being of Mental Health Professionals. Psychology, 10, 285-304.

 

Pezirkianidis, C., Karakasidou, E., Lakioti, A., Stalikas, A., & Galanakis, M. (2018). Psychometric Properties of the Depression, Anxiety, Stress Scales-21 (DASS-21) in a Greek Sample. Psychology, 9, 2933-2950.

 

Stamatelopoulou, F., Pezirkianidis, C., Karakasidou, E., Lakioti, A., & Stalikas, A. (2018). “Being in the Zone”: A Systematic Review on the Relationship of Psychological Correlates and the Occurrence of Flow Experiences in Sports’ Performance. Psychology, 9, 2011.

 

Christopoulou, M., Lakioti, A., Pezirkianidis, C., Karakasidou, E., & Stalikas, A. (2018). The Role of Grit in Education: A Systematic Review. Psychology, 9, 2951-2971.

 

Yotsidi, V., Pezirkianidis, C., Karakasidou, E., & Stalikas, A. (2018). The Client Attachment to Therapist Scale (CATS) in a Greek clinical population: A validation study. Open Journal of Medical Psychology, 7(04), 59.

 

Kanellakis, K., Karakasidou, E., & Koutsoukis, N. S. (2018). The Role of Occupational Stress and Emotional Intelligence in Working Health-Care and Medical Environments. Psychology, 9(06), 1516.

 

Karakasidou, E., & Stalikas, A. (2017). Empowering the Battered Women: The Effectiveness of a Self-Compassion Program. Psychology8(13), 2200-2214.

 

Petrakaki, E., & Karakasidou, E. (2017). The Effect of Physical Activity and Gender on Well Being and Body Image of Adolescents. Psychology, 8, 1840-1856.

 

Mantelou, A., & Karakasidou, E. (2017). The effectiveness of a brief self-compassion intervention program on self-compassion, positive and negative affect and life satisfaction. Psychology, 8, 590-610.

 

Georgakaki, S. K., & Karakasidou, E. (2017). The Effects of Motivational Self-Talk on Competitive Anxiety and Self-Compassion: A Brief Training Program among Competitive Swimmers. Psychology, 8, 677-699.

 

Karakasidou, E., Pezirkianidis, C., Galanakis, M., & Stalikas, A. (2017) Validity, Reliability and Factorial Structure of the Self Compassion Scale in the Greek Population. Journal of Psychology and Psychotherapy, 7, 313. 

 

Galanakis, M., Lakioti, A., Perzikianidis C., Karakasidou E., & Stalikas A. (2017) Validity and reliability of the Satisfaction with Life Scale (SWLS) in a Greek Sample. International Journal of Humanities and Social Studies, 5, 120-127.

 

Karakasidou, E., & Stalikas, A. (2017). The Effectiveness of a Pilot Self-Compassion Program on Well Being Components. Psychology, 8, 538-549.

 

Karakasidou, E., Pezirkianidis, C., Stalikas, A., & Galanakis, M. (2016). Standardization of the Subjective Happiness Scale (SHS) in a Greek Sample. Psychology, 7, 1753-1765.

 

Pezirkianidis, C., Galanakis, M., Karakasidou, E., & Stalikas, A. (2016). Validation of the Meaning in Life Questionnaire (MLQ) in a Greek Sample. Psychology, 7, 1518-1530

 

Pezirkianidis, C., Stalikas, A., Efstathiou, E., Karakasidou, E., & Stalikas, A. (2016). The Relationship Between Meaning in Life, Emotions and Psychological Illness: The Moderating Role of the Effects of the Economic Crisis. The European Journal of Counselling Psychology, 4, 77–100.

 

Galanakis, M., Stalikas, A., Pezirkianidis, C., & Karakasidou, E. (2016). Reliability and Validity of the Modified Differential Emotions Scale (mDES) in a Greek Sample. Psychology, 7, 101-113

 

Βιογραφικό - CV